Böcker som gör skillnad

Självkänsla - Inre styrka

Självkänsla – inre styrka Självkänsla är den grundinställning vi har till oss själva. Att uppleva oss älskade, sedda och accepterade precis så son vi är anses vara viktiga faktorer för att utveckla en trygg och sund självkänsla. Självkänsla handlar om vad vi tycker om oss själva, hur nöjda, stolta och accepterande vi är gentemot oss själva vad gäller vår person.

Av Camilla Gyllensvan

Kroppsscanning

Liggande kroppsscanning  är en av de mest populära mindfulness övningarna och används ofta för att somna och sova bättre, släppa stress och lära känna igen kroppens signaler samt för att ge dig själv vila och ny energi. Den här mindfulness övningen kan du göra liggande eller sittande. Slut dina ögon och slappna av. Detta är en meditation särskilt lämpad för att öva sig i att ge efter och släppa taget.

Av Camilla Gyllensvan

Strandmeditation

Visualisera dig själv på en tropisk strand, den varma ljumna vinden, ljudet av vågorna och det svala turkosblåhavet framför dig. I denna guidade meditation får du möjlighet att verkligen slappna av och förflytta dig till en strand någonstans. Du kan känna den varma sanden under dina fötter och hur solens strålar ger dig energi.

Av Camilla Gyllensvan

Avslappning

Livet börjar med ett andetag. Vi tar ca 20 000 andetag per dag, i genomsnitt 14 st per minut. Att det är livsviktigt att andas kan vi nog alla vara överens om. Andningen förser kroppen med syre och är en av våra mest grundläggande funktioner. Tack vare syre kan vi tillverka stora mängder energi och möta kroppens enorma energibehov.

Av Camilla Gyllensvan

Somna snabbt

Sov gott- djup och rofull sömn. Den här vägledda avslappningen hjälper dig att slappna av och somna. Genom avslappningen blir din sömn lugn och rofull och du vaknar utvilad med ny energi. Den här Guidade meditationen hjälper dig att slappna av och komma till ro. Den här avslappningen kan hjälpa dig att släppa de spänningar du kanske bär på genom att slappna av i kroppen och slappna av.

Av Camilla Gyllensvan

Sov gott

Somna snabbt med hjälp av denna inspelning. Att sova är livsviktigt fast ändå har fler och fler svårt att somna och sova. Vår vardag i dag styrs mycket av att våra gränser mellan vakenhet och vila blir allt suddigare. När du lyssnar regelbundet på den här inspelningen kommer du lära dig själv, din kropp och ditt sinne att sakta ner och slappna av.

Av Camilla Gyllensvan

Skriv en bok med oss

Var med i vår nya bok.
Mindboozt söker dig som vill vara med i vår kommande bok inom personlig utvecklig.

Vår nyaste bok

Bäst när det gäller

Att vara bäst när det gäller handlar inte om att prestera, det handlar om att vara ditt bästa jag så ofta det går och kunna välja det tillstånd som gör att du får det resultat du vill.

I den här boken får du utforska hur din egna interna kommunikation påverkar dina tankar, det du känner och hur du agerar och på vilket sätt det kan påverka dig och din omgivning.  Boken är en lättsam introduktion till NLP kommunikation tack vare de enkla övningar kan du göra skillnad direkt.

We can change our lives. We can do, have and be exactly what we wish

Kontakt

6 + 12 =